vineri, 11 martie 2016

Rusine editurilor Litera si Leda

Serii de carti care au lasat cu gura cascata milioane de cititori, care ne-au facut sa nu putem sa lasam carte din mana, care ne-au facut dependenti. Si pe care nu le-am putut termina din cauza unor edituri de carti.
Eu nu pot sa inteleg ceva, cum poti tu ca o editura care pretinzi un anume respect sa traduci si sa editezi primele volume dintr-o serie si pe ultimul sa nu il mai traduci? Cum poti tu sa faci asta la mii de cititori?
Rusine editurilor care ne-au tot mintit ca totusi vor traduce aceste carti si nu au facut-o!

Prima serie pe care vreau sa o mentionez este Damnare de Lauren Kate. Primele 3 carti au aparut inca de prin 2010 la editura Litera dar ultimul volum (Rapture) nici acum nu este editat, fiind aparut in SUA din 2012. O persoana a intrebat pe pagina oficiala a editurii cand v-a aparea cartea si raspunsul care l-a primit a fost ca aceasta carte va fi editata in primavara acelui an (2013). Am trimis si eu o gramada de mesaje editurii, dar m-am lovit de raspunsul ,,docamdata mai asteptam". Asteptam de 3 ani!!! Ne-am saturat.


A doua serie pe care o voi mentiona este Ingerul noptii de Becca Fitzpatrick. La fel, ca si in cazul seriei Damnare, primele 3 volume au aparut, dar din pacate ultimul se face asteptat. Ultimul volum se numeste Finale si este aparut in SUA inca din anul 2012. Si aceasta serie este de la editura Litera...
Stiu ca anul trecut a fost o petitie pentru a fi publicate ultimul volum din Damnare si Ingerul noptii,
dar din pacate nu s-a reusit sa se stranga multe semnaturi. Ma gandesc sa fac chiar eu o petitie si sa o promovez foarte bine, dar nu prea cred ca acest lucru va rezolva ceva...


A treia serie pe care chiar trebuie sa o mentionez este Fetele Gallagher de Ally Carter. Aceasta serie este compusa din 6 volume dintre care doar 4 sunt traduse in romana si editate de editura Leda. Volumul 5 a aparut in SUA inca din anul 2012. Ce pot
sa spun? O alta editura neserioasa, care minte milioane de cititori.

Astea sunt doar cateva exemple din zecile de carti pe care editurile le-au uitat, in favoare ,,noilor tenatatii".
Aceste carti mi-au placut foarte mult si pot spune ca mi-au marcat existenta, datorita seriei Fetele Gallagher am hotarat sa dau in armata si datorita celor doua serii cu ingeri cazuti am inceput sa inteleg mai bine legatura noastra cu lumea, cu divinitatea si sa inteleg mai bine unele intamplari ,,supranaturale".
Imi pare rau ca nu am putut sa le termin, regret acest lucru. Numai din cauza unor edituri neserioase pe care nu le pasa de cititorii lor, care tot ce vad sunt banii si ceea ce castig ele.
Rusine!

2 comentarii:

  1. au spus cateva luni si au trecut ani.... astept cartea (Rapture) de 3-4 ani... :((((( isi bat joc.... tin minte ca intrebam des pe pagina lor si mereu mi se spunea "la anu'" "in primavara"....

    RăspundețiȘtergere
  2. au spus cateva luni si au trecut ani.... astept cartea (Rapture) de 3-4 ani... :((((( isi bat joc.... tin minte ca intrebam des pe pagina lor si mereu mi se spunea "la anu'" "in primavara"....

    RăspundețiȘtergere