marți, 8 martie 2016

Nu toti tiganii sunt la fel! Stop discriminarii!!!

Daca as sta sa fac un sondaj despre ce cred oamenii despre tigani, pardon rromi, ar fi ca 85% considera aceasta rasa o rusine, pata societatii si ca ar trebuii sa omoram fiecare rrom in parte.
Sincer pana acum o saptamana eram si eu cam de aceasi parere (bine nu asa extremista, ati inteles ideea) pana am cunoscut-o pe Catalina din Piatra Neamt. 
Ma aflam la o conferita despre drepturile copiilor, si am dat de aceasta fata. Statea la o masa mai
retrasa si asculta foarte atent ceea ce se spunea acolo. Dupa conferinta m-am dus la ea si tare mi-a fost mirarea cand am aflat ca este clasa a X-a dintr-unul din cele mai bune licee din tara. Bai credeti-ma fata arata super bine, era curata, decent imbracata, se purta frumos, vorbea frumos, doar tenul mai inchis ii trada etnia.
Am mai aflat ca provine dintr-o familie bogata, parintii ei nu au fost la scoala, este singura din familie care a ajuns la liceu, este olimpica la geografie, a fost a 2-a pe scoala la Evaluarea Nationala, si vreau sa spun clar ca ea nu a intrat pe locurile de rromi la liceu. A intrat pe meritul ei.

 Catalina, ce vrei sa faci mai departe, dupa ce termini liceul?
,,Imi doresc sa fiu admisa la Universitatea Transilvania din Brasov si vreau sa urmez o specializare destul de complexa, sa fie o provocare pentru mine."

 Cum te tratau colegii in scoala generala?
,,In generala toti ma strigau ,,tiganco", faceau glume pe seama mea si a familiei mele, toti ma evitau, nu aveam cu cine sa vorbesc, dar am trecut mai departe si am incercat sa nu i-au in considerare nicio vorba urata la adresa mea. Acum, dupa 2 ani, am cativa prieteni buni si sunt implicata in cat mai multe proiecte sponsorizate de primarie si liceul meu."

 Zi-mi o dorinta de-a ta.
,,Imi doresc sa sprijin toti copii de etnie rroma si sa incurajez educatia si in randul lor. Si vreau sa mai spun ca nu toti suntem la fel, cum si printre roamani sunt criminali, hoti, violatori, dar si oameni buni, cinstiti, si printre rromi sunt persoane de treaba care stiu ce e omenia. Imi doresc sa nu mai fim generalizati. Vreau o Romanie exemplara!"

Fata asta va ajunge ceva in viata, si va demonstra ca ,,tiganii" nu sunt cu totii prosti. Exista si printre ei oameni buni si oameni rai. Problema lor se datoreaza societatii unde au aparut si care i-au exilat la margine, clasificandu-i ca paria, dar si a lor, deoarece au insistat sa traiasca dupa aceiasi traditii care nu le-au adus nimic bun. Unii au reusit sa rupa acest cerc vicios, dar multi nu vor sa se rupa de obiceiurile si traditiile ascestrale si vor sa traiasca dupa regulile lor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu