marți, 23 februarie 2016

Ce fac tinerii din ziua de azi de Dragobete

Dragobetele- sarbatoarea dragostei la romani.

In vremuri de demult (in anumite zone chiar si astazi), in aceasta zi de mare sarbatoare, tineri imbracati in straie frumoase, obisnuiau sa se stranga in paduri si sa culeaga cele dintai flori ale primaverii. Apoi se adunau cu totii in sat si dansau. Acesta era un prilej foarte bun sa ii spui persoanei de care iti place ca esti indragostit de ea. Este si o buna ocazie de logodit, foarte multi tineri din provincie preferand sa se logodeasca in aceasta zi a dragostei.
Din pacate, multe din ritualurile de Dragobete s-au pierdut si au fost inlocuite de cele specifice sfantului Valentin. Oricat de frumoase ar fi traditiile noastre, intercuturalitatea isi spune cuvantul si amprenta asupra traditiilor romanesti.
Acum aproape fiecare fata posteaza pe facebook ,,dragostea" ei pentru un baiat. Fetele de 14-15 ani se lauda cu iubitul ei de 20 si ceva de ani care are masina si e imposibil pentru ele sa nu faca o poza cu florile primite si la descriere sa spuna cat de mult il
,,iubeste" pe barbatul care probabil a dezvirginat-o si care peste o luna o va lasa balta. Apoi ea va incepe sa puna statusuri triste, de moarte, in care isi plange cel mai probabil virginitatea.
In fine, eu inca mai prefer sa cred ca tinerii se mai duc si la cofetarie, la un film si nu intr-un club de fite. Sau mai nou acum este sa mergem ,,la lautari".
Eu am intrebat mai multe persoane ce fac de Dragobete si cum considera aceasta sarbatoare, iata cateva dintre raspunsurile lor:

Ana Maria, Constanta, 17 ani
Consider ca Dragobetele este o frumoasa si veche traditie care ar trebui respectata. Este o sarbatoare care ne caracterizeaza pe noi, românii. Pacat ca ziua de 14 februarie este prioritara în prezent.

Mihaela,Bucuresti, 25 ani
Nu cred ca e nevoie de o anumita zi pentru a-i arata persoanei iubite cat de mult o iubesti sau cat de importanta este pentru tine, dar totusi... si aceste zile au farmecul lor. Eu si iubitul meu ne-am hotarat sa nu sarbatorim Valentine's Day pentru ca nu e o sarbatoare a noastra si sa sarbatorim Dragobetele. Pacat ca noi lucram destul de mult si ne vedem doar seara, dupa o lunga zi de munca. Dar ce e mai frumos decat sa vi acasa si sa ii povestesti iubitului cum a decurs ziua, sa petreceti ceva momente impreuna apoi sa adormiti linstiti unul in bratele celuilalt?
Pentru mine asta inseamna totul!

George, Cluj, 18 ani

Eu am hotarat sa o scot pe iubita mea la un film, sa povestim si sa ii spun a mia oara cat de mult o iubesc, ea este totul pentru mine. Nu consider ca trebuie sa avem o zi speciala pentru a spune unei persoane ,,te iubesc"!

Adina, Bacau, 16 ani
Cat de multe citesti despre dragoste, cred ca omul a inventat scrisul tocmai pentru a lasa cuvant despre iubirea lui cea mare, in fapt, dragostea este motorul a tot ceea ce facem bun in viata, ne dinamizeaza, ne da speranta si putere, ne ridica si ne duce pe culmile Paradisului cu o privire doar!

Marius, Bucuresti, 19 ani
Eu impreuna cu iubita mea vom merge in parc, iar pe seara vom merge si noi sa ne distram in club ca doar suntem tineri. Consider ca aceasta sarboatoare ar trebui sa fie mai promovata, astfel incat sa nu mai fie nevoie sa toleram sarbatoarea americanilor Valentine's Day.

Un comentariu: